söndag 5 januari 2014

Tio kapitel!

Nu har jag skrivit TIO KAPITEL! Jag är så stolt över mig själv att jag har kommit såhär långt! I det senaste kapitlet så har relationen mellan två huvudkaraktärer utvecklats mycket. Man har fått reda på mer om båda. Det är ett kapitel som blandar sorg och glädje på ett hyfsat bra sätt tycker jag. Det är ungefär fjorton planerade kapitel i historien. Men det kan bli något mer tror jag. Sedan ska jag skriva en kort epilog som blir det riktiga avslutet på boken och det var den allra sista meningen som var den första som jag kom på! Nu har jag verkligen flyt i skrivandet och det känns att jag har lärt känna mina karaktärer mycket mer genom berättelsen. Jag tror att jag kommer att hinna klart tills det att jullovet är slut om jag ligger i! Så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar